کفپوش رمپ پارکینگ چیست؟

کفپوش رمپ پارکینگ چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن سبک زندگی، افراد جامعه به کیفیت زندگی اهمیت خاصی می دهند و برای رشد و ایمنی سلامت خود و خانواده و جامعه از تجهیزات مدرن و باکیفیت استفاده می کنند.

یکی از تجهیزات کاربردی در پارکینگ ها، کفپوش رمپ پارکینگ است که در انواع مختلفی در بازار عرضه شده اند و خریدارن براساس سبک و سیاق ساختمان و کیفیت در نظر گرفته شده، اقدام به خرید می کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع کفپوش رمپ پارکینگ آشنا کنیم و به توضیح ویژگی ها و کاربرد آن در دنیای مدرن امروز بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

برای پوشش کف پارکینگ، گزینه های زیادی وجود دارند که پیمانکاران براساس درخواست کارفرما در ساختمان های لوکس مسکونی، تجاری و مراکز خرید از انواع مختلف ( بتنی، اپوکسی، سنگی و...) استفاده می کنند که نمونه مدرن و پر استفاده این کفپوش ها، اپوکسی است.

 

کفپوش رمپ پارکینگ چیست؟

 

کفپوش رمپ پارکینگ یک پوشش مناسب برای پارکینگ عمومی و طبقاتی، پارکینگ منازل، پارکینگ تمامی مراکز خرید بزرگ ساختمانی و... است که سطح یکپارچه و غیر قابل نفوذی را برای محیط فراهم می کند و قابلیت تمیز شدن و نشانه گذاری را فراهم می کند.

 

نصب و اجرای کفپوش رمپ پارکینگ

برای نصب و اجرای کفپوش رمپ پارکینگ اگر از نوع پروکسی باشد به یک سری نکات باید توجه کرد که از جمله آن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• امکان کف سازی بر روی بتن ریزی که سطح ناصاف دارند وجود ندارد

• برای اجرا و نصب اپوکسی به یک سطح صاف احتیاج دارید

• بتن ماله پروانه که پستی و بلندی کمی دارد، بهترین گزینه برای کفپوش اپوکسی است

• در صورت داشتن پستی و بلندی در کف می توانید از موزاییک استفاده کنید که هم سطح صافی را ایجاد کند و هم هزینه مصرف مواد را به حداقل می رساند

• پس از آماده سازی سطح کف پارکینگ، تمیزکاری و چربی زدایی انجام میگیرد، به این  صورت که درزها باز شده و با گروت پر می شوند

• سپس روی بتن کف ساب زده می شود که هم زبر شود و هم چسبندگی خود را به لایه بعدی افزایش دهد

• و در آخر به اجرا گذاشتن لایه های پرایمر و نهایی

 

روش های مختلف کفپوش رمپ پارکینگ

روش یکنواخت شونده:

این روش در سطوح کاملا صاف اجرا می شود و از براقیت و انعکاس نور بالایی برخوردار است و محیط به نور کمتری جهت روشنایی نیاز خواهد داشت.

اگر در سطوحی که صاف نباشد، این روش پیاده شود ( سطوح شیب دار) امکان لغزنده بودن و لیز خوردن خودرو وجود خواهد داشت و با حوادث های احتمالی همراه خواهد بود.

روش پوست پرتقالی:

این روش به صورت غلطکی اجرا می شود و طرحی شبیه به پوست پرتقال بر روی سطح ایجاد می کند که به کاهش لغزندگی و بیشتر شدن اصطکاک لاستیک با سطح کمک می کند.

هم چنین با این روش آینه ای بودن سطح کاهش پیدا می کند و انعکاس نور به حداقل می رسد.

روش سیلیس پاش:

 روش سیلیس پاش به این صورت است که بر روی کل سطح هنگام اجرای میانی، سیلیس پاشیده می شود و بعد از تمیز شدن اضافه های سیلیس بر روی کفپوش، به صورت غلطکی یا ماله ای، کفپوش نهایی بر روی سطح قرار می گیرد.

سیلیس های بیرون زده در سطح نهایی کفپوش ها، اصطکاک با لاستیک خودرو را به حداکثر می رسانند و لغزندگی را کاهش می دهند.

 

کفپوش رمپ پارکینگ مدل اپوکسی

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم یکی از مدرن ترین کفپوش ها، اپوکسی است که در ادامه علاوه بر این کفپوش به توضیح کفپوش بتنی و کفپوش سنگی خواهیم پرداخت:

کفپوش رمپ اپوکسی پارکینگ:

این کفپوش تنوع رنگی بالایی دارد و قابل اجرا در طبقات مختلف پارکینگ است  و با نصب و اجرای صحیح با ضخامت مناسب، از عمر طولانی برخوردار خواهد بود و از فرسایش بتن در سطح زیرین خود جلوگیری می کند.

سطح کفپوش اپوکسی برای اینکه لغزنده و لیز نباشد، می بایست به صورت پوست پرتقالی اجرا شود.

هم چنین این مدل کفپوش اگر به درستی اجرا شود، بدون ترک بوده و نیاز به آب بندی نیز نخواهد داشت.

از ویژگی های این کفپوش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• قابلیت شماره گذاری را دارا می باشد

• در محل پارک و مسیرها می توان خط کشی ایجاد کرد

• نشانه گذاری طبقات با استفاده از رنگ های مختلف را دارد

• در مقایسه با کفپوش سنگی از ترمیم آسان تری برخوردار است

• در صورت ریزش روغن یا گل و لای، می توان به راحتی کفپوش را تمیز کرد

 

کفپوش رمپ بتن رنگی پارکینگ:

کفپوش رمپ بتن نوع دیگر کفپوش های پارکینگی است که به آب بند کردن سطح نیاز دارد.

این مدل کف پوش به دلیل فرسایشی که دارد، ترک خوردگی های زیادی در آن اتفاق می افتد و برای تمیز کردن آن با مشکل مواجه خواهیم شد.

کفپوش رمپ سنگی پارکینگ:

کفپوش رمپ سنگی برای مقاومت و دوام بالا در طولانی مدت نیاز به آب بندی شدن در زیر دارند تا مانع از نفوذ رطوبت خاک به زیر شود.

طرح های بسیار گوناگونی برای سنگ های مختلف این مدل کفپوش وجود دارد و برای اجرا و نصب این مدل کفپوش در یک مکانی با متراژ 1000 متر، حدود 5 الی 7 روز کاری طول می کشد.

 

انواع کفپوش رمپ صنعتی 

انواع کفپوش رمپ صنعتی با داشتن سطحی صاف و نداشتن هیچ سوراخی، از نفوذ آب و مواد اسیدی یا قلیایی جلوگیری می کند.

این مدل کفپوش ها با توجه به مواد ساخته شده و ضخامت و تکنیک های اجرایی، هر کدام برای محیط و مکانی خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه به چند مورد از این کفپوش های رمپ صنعتی می پردازیم:

کفپوش صنعتی پلی اورتان

کفپوش صنعتی پلی اورتان در مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید از مقاومت خوبی برخوردار است و براساس تست های آزمایشگاهی خاصیت الاستیسیته این مدل بیشتر از مدل کفپوش اپوکسی است.

کفپوش صنعتی PVC

از ویژگی های خوب این کفپوش می توان به خاصیت ارتجاعی، انعطاف پذیری، مقاومت بالا در برابر جذب آلودگی، سایش، رطوبت و آب، ماندگاری بالا اشاره کرد.

این مدل کفپوش ها برای سالن های ورزشی گزینه ایده آلی است که با توجه به شرایط بهره برداری و استفاده، ضخامت آنها قابل تغییر خواهد بود.

 

کفپوش صنعتی آنتی الکترواستاتیک

این مدل کفپوش به دلیل قابلیت انتقال الکتریسیته ساکن برای مکان های مختلفی نظیر اتاق های کنترل تجهیزات الکترونیک و سایر سالن هایی که وجود الکتریسیته باعث جرقه می شود، اتاق عمل بیمارستان ها، صنایع نظامی مورد استفاده قرار می گیرد.

کفپوش صنعتی ضد لغزش

کفپوش صنعتی ضد لغزش بر روی سطوح رمپ پارکینگ ها که شیب دار هستند، قابل اجرا می باشند.

 

به طور کلی انواع کفپوش های صنعتی با نام آنتی داست نیز شناخته شده هستند چرا که تولید گرد و غبار ندارند و در مقابل ساییده شدن از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

 

شرکت فرا ترافیک

شرکت فرا ترافیک با ارائه انواع تجهیزات ایمنی فردی، تجهیزات ایمنی آتشنشانی و تجهیزات ایمنی کارگاهی امنیت جانی و مالی و سطح ایمنی را بالا می برد و کیفیت تردد را افزایش می دهد.

 

ویژگی های برتر شرکت فرا ترافیک

شرکت فرا ترافیک با تکمیل 2500 پروژه موفق و بیش از 1500 مشتری ثابت توانسته است رضایت و اعتماد خریداران  در سراسر ایران را به خود جلب کند و تجربه خرید خوبی را برای هموطنان به ارمغان آورد.

از ویژگی های خوب این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

• تجهیزات ایمنی: بالا بردن سطح تجهیزات ایمنی (مالی، جانی) فردی، و کارگاهی ارائه می شود

• تجهیزات ترافیکی: انواع مدرن ترین و بهترین تجهیزات ترافیکی جهت کاهش تصادفات و خشارات های وارده ارائه می شود تا امنیت و کنترل عبور و مرور خودروها حفظ شود

• تجهیزات پارکینگ: تولید کننده و ارائه دهنده تمامی لوازم و تجهیزات پارکینگ در بالاترین سطح کیفیت ممکن جهت زیبایی و ایمن سازی هرچه بیشتر پارکینگ

• قیمت مناسب محصولات: تضمین نازلترین قیمت محصولات و خدمات، با توجه به حذف تمامی واسطه ها و ارتباط مستقیم بین مشتری و تولید کننده

• کیفیت برتر محصولات: تمامی محصولات و خدمات ارائه شده توسط گروه تولیدی فرا ترافیک در بالاترین حد درجه کیفی ممکن در بازار قرار دارند

• پشتیبانی و خدمات: با توجه به ارتباط مستقیم با تولید کننده، تمامی محصولات دارای خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز هر گونه مشکل تولید می توانید از آن برخوردار شوید

هم چنین شرکت فرا ترافیک امکان بازدید و مشاوره رایگان در محل و پیشنهاد بهترین و مناسب ترین محصول را برای مشتریان خود فراهم می کند و جهت کسب رضایت هر چه بیشتر مشتریان، تحویل سفارشات در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و کارشناسان ما از طریق پل های ارتباطی ثبت شده در سایت ارتباط برقرار کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

گالری تصاویر مرتبط