اجرای خط کشی پارکینگ چیست؟

اجرای خط کشی پارکینگ چیست؟

برای بیشتر ما یا یکی از اطرفیان اتفاق افتاده که هنگام پارک کردن یا خارج کردن خودرو از پارکینگ های عمومی و تجاری به مشکل برخورده باشیم و چند دقیقه ای از وقتمان را از دست داده باشیم.

اجرای خط کشی پارکینگ یکی از راه حل های عصر مدرن است که برای راحتی کار رانندگان، خطوط مشخصی را برای پارک هر خودرویی در نظر گرفته شده که با این خطوط راهنما، سرعت و زمان را می توان مدیریت و به مکان پارکینگ نظم خاصی بخشید.

در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع اجرای خط کشی پارکینگ آشنا کنیم و به توضیح ویژگی ها و کاربرد آن در دنیای مدرن بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

پیدا کردن محل پارک برای ماشین شخصی یکی از دغدغه های روزمره راننده هایی است که برای انجام کار شخصی خود و رسیدن به فعالیت های روزانه نیاز خواهند داشت.

محل پارک خودرو به همان اندازه که برای افراد ساکن شهر اهمیت دارد، برای توریست ها و کسانی که به شهرهای دیگر مسافرت می کنند و جهت خرید و گشت و گذار اقدام می کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

از این رو اجرای خط کشی پارکینگ یکی از فاکتورهای مهمی است که باید به آن توجه خاصی داشت چرا که دغدغه بیشتر افراد جامعه از نبود خودرو در مسیر سایر خودروها، عدم ایجاد مزاحمت برای سایرین، ایمن بودن فضای پارک و اشغال نکردن فضای پارک سایر افراد و... با این خطوط حل و فصل خواهد شد.

اجرای خط کشی پارکینگ چیست؟

اجرای خط کشی پارکینگ در واقع یک بخش از پیش تعیین شده در فضای پارکینگ ها است که هر یک از خودروها با قرارگیری در این بخش ها، 

نظم و هماهنگی را به وجود می آورند و از تنش های زیادی جلوگیری می کنند.

خط کشی پارکینگ در مجتمع های مسکونی برای هر واحدی مشخص است و افراد با داشتن حریم خصوصی، قادر خواهند بود هر زمان که خواستند، خودروی خود را پارک و جابجا کنند.

علل ایجاد اجرای خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ

اجرای خط کشی پارکینگ بر طبق برنامه مشخصی اجرا می شود که در ادامه به توضیح دلایل آن می پردازیم:

• جلوگیری از تنش بین ساکنین یک ساختما

• استفاده بهینه ازن فضای پارکینگ

• ایجاد امنیت سلامت روان و آرامش افراد جامعه

• استفاده بهینه از زمان 

• مشخص کردن مسیر عبور و مرور هر خودرو

• جلوگیری از ایجاد ترافیک و تجمع بیخود خودروها

• بررسی آمار خودرو ها در پارکینگ

رنگ های خط کشی پارکینگ

برای اجرای خط کشی پارکینگ از رنگ های مخصوصی استفاده می کنند که در ادامه به توضیح آن می پردازیم:

رنگ های تک جزئی:

رنگ های تک جزئی شامل رنگ های زرد و سفید مات است که بلافاصله بعد از رنگ کردن بخش های مشخص پارکینگ، 5 الی 10 دقیقه به صورت سطحی خشک می شود و برای خشک شدن کامل حدود 2 تا 4 ساعت نیاز است.

قدرت پوشانندگی این رنگ های تک جزئی 320 گرم در متر مربع است ( لایه هایی که 200 میکرون روی سطح ضخامت دارند) و بازتاب 75 درصدی را شامل می شوند.

رنگ های دو جزئی:

حداقل زمانی که برای خشک شدن رنگ های دو جزئی در نظر گرفته شده است بین 20 دقیقه تا 24 ساعت است و برای اجرای این رنگ ها باید سطح رطوبت 5 درصدی و دمای بین 5 تا 45 درجه سانتی گرادی داشته باشد.

نکات مهم رنگ آمیزی خط کشی پارکینگ

برای رنگ آمیزی خطوط پارکینگ باید قالب استاندارد مشخصی تعیین شده باشد و براساس آن اقدام به خط کشی کرد.

در اینجا ما به نکاتی که برای رنگ آمیزی خطوط پارکینگ باید در نظر گرفته شود، اشاره می کنیم:

خط کشی پارکینگ به گونه ای باشد که رنگ آن در شرایط مختلف روشنایی و تاریکی برای راننده قابل مشاهده باشد.

رنگ های نارنجی، رنگ های سفید که حاوی دانه های درخشان هستند، سبز فسفری، رنگ های حاوی عناصر فلورسنت، پوشش های اپوکسی و... از رنگ های انتخابی برای خط کشی پارکینگ هستند.

• رنگ های خط کشی پارکینگ در برابر رطوبت و آب از مقاومت خوبی برخوردار باشند که پیشنهاد می شود برای پارکینگ ساختمان های تجاری و اداری که شرایط جغرافیایی و بارش برف و باران مسئله است و در پارکینگ های منازل مسکونی، شستشوی پارکینگ و خودور انجام می شود، از رنگ های روغنی و رنگ های پلاستیکی استفاده شود.

• رنگ خط کشی شده پارکینگ از مقاومت بالای مکانیکی برخوردار باشد تا در طولانی مدت بتوان از آن استفاده کرد

• از رنگ های پلیمری و یکپارچه ای استفاده کنید که مواد آلاینده و مواد خورنده به بخش های داخلی آن نفوذ نکند و در نتیجه از طول عمر بیشتری برخوردار باشد

نکات ضروری قبل از خط کشی پارکینگ

برای اجرای خط کشی پارکینگ، فاکتورهایی باید در نظر گرفته شود که خط کشی به بهترین نحو انجام گیرد.

از این رو ما در ادامه به چند فاکتور مهم نحوه خط کشی پارکینگ اشاره می کنیم:

• رنگی را برای خط کشی پارکینگ انتخاب کنید که در برابر شرایط محیطی و مسائل مکانیکی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد و کیفیت رنگ آن در حد استاندارد باشد

• برای گرفتن نتیجه ایده آل از اجرای خط کشی پارکینگ، باید از تمیز بودن سطح اطمینان حاصل کنید

• برای مشخص بودن علائم و خط کشی های اجرا شده برای تمامی افراد، از یک زبان مشترک استفاده کنید

تجهیزات لازم برای اجرای خط کشی پارکینگ

برای اجرای خط کشی پارکینگ پس از انتخاب رنگ و نحوه رنگ به نوع کار و حجم آن می رسیم که براساس آن باید از تجهیزات مناسبی استفاده کرد.

اگر فضای خط کشی شده به پارکینگ منازل و ساختمان ها محدود می شود، می توان از برس های رنگ آمیزی معمولی یا قلم مو استفاده کرد.

برای پروژه های بزرگ و کوچک نیز می توان از غلطک های رنگ آمیزی استفاده کرد که سرعت بالاتری نسبت به برس های رنگ آمیزی معمولی دارند.

برای رنگ آمیزی و خط کشی پارکینگ های ساختمان و پارکینگ های عمومی معمولا از ماشین های سریع و دقیق تر و در عین حال گران تر استفاده می شود که قادر است حجم بالایی از کار را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد.

قیمت خط کشی پارکینگ

برای اجرای هر کار و پروژه ای، کارفرمایان براساس نیاز و بودجه ای که در نظر دارند، اقدام می کنند، ما در اینجا به ذکر چند مورد که بر قیمت خط کشی پارکینگ تاثیر گذار است، می پردازیم:

اولین مورد به کیفیت و مشخصات رنگ خط کشی مربوط می شود که از چه برندی است و کیفیت و مقاومت آن در برابر شرایط محیطی چقدر است

• به حجم کار و ساعات کاری خط کشی پارکینگ ( ساختمانی یا عمومی) بستگی دارد

• به شرکت های معتبری که از آن خرید می کنید، ارتباط مستقیم دارد: به این صورت که هر چقدر اعتبار یک شرکت در ارائه محصولات بالا باشد، به همان اندازه کیفیت محصولات در سطح بالایی قرار دارند

شرکت فرا ترافیک

شرکت فرا ترافیک با ارائه انواع تجهیزات ایمنی فردی، تجهیزات ایمنی آتشنشانی و تجهیزات ایمنی کارگاهی امنیت جانی و مالی و سطح ایمنی را بالا می برد و کیفیت تردد را افزایش می دهد.

ویژگی های برتر شرکت فرا ترافیک

شرکت فرا ترافیک با تکمیل 2500 پروژه موفق و بیش از 1500 مشتری ثابت توانسته است رضایت و اعتماد خریداران  در سراسر ایران را به خود جلب کند و تجربه خرید خوبی را برای هموطنان به ارمغان آورد.

از ویژگی های خوب این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

• تجهیزات ایمنی: بالا بردن سطح تجهیزات ایمنی (مالی، جانی) فردی، و کارگاهی ارائه می شود

• تجهیزات ترافیکی: انواع مدرن ترین و بهترین تجهیزات ترافیکی جهت کاهش تصادفات و خشارات های وارده ارائه می شود تا امنیت و کنترل عبور و مرور خودروها حفظ شود

• تجهیزات پارکینگ: تولید کننده و ارائه دهنده تمامی لوازم و تجهیزات پارکینگ در بالاترین سطح کیفیت ممکن جهت زیبایی و ایمن سازی هرچه بیشتر پارکینگ

• قیمت مناسب محصولات: تضمین نازلترین قیمت محصولات و خدمات، با توجه به حذف تمامی واسطه ها و ارتباط مستقیم بین مشتری و تولید کننده

• کیفیت برتر محصولات: تمامی محصولات و خدمات ارائه شده توسط گروه تولیدی فرا ترافیک در بالاترین حد درجه کیفی ممکن در بازار قرار دارند

• پشتیبانی و خدمات: با توجه به ارتباط مستقیم با تولید کننده، تمامی محصولات دارای خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز هر گونه مشکل تولید می توانید از آن برخوردار شوید

هم چنین شرکت فرا ترافیک امکان بازدید و مشاوره رایگان در محل و پیشنهاد بهترین و مناسب ترین محصول را برای مشتریان خود فراهم می کند و جهت کسب رضایت هر چه بیشتر مشتریان، تحویل سفارشات در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و کارشناسان ما از طریق پل های ارتباطی ثبت شده در سایت ارتباط برقرار کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

گالری تصاویر مرتبط