کار استاپر پارکینگ و نصب آن چگونه است؟

کار استاپر پارکینگ و نصب آن چگونه است؟

کار استاپر پارکینگ یکی از تجهیزات کاربردی پارکینگی است که امروزه جهت بالا بردن ایمنی در هر پارکینگ و گاراژی استفاده می شود و ضرورت این وسیله در ساختمان ها بیشتر احساس می شود.

به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استفاده همه افراد جامعه از حمل و نقل های عمومی و ماشین های شخصی، وجود امنیت بیشتر از پیش الزامی است، از این رو با ساخت کار استاپر های پارکینگی، توجه به نوع پارک و مکان پارک کردن ماشین افزایش می یابد.

از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع کار استاپر پارکینگ و نصب آن آشنا کنیم و به توضیح ویژگی ها و کاربرد آن در دنیای مدرن امروز بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

کار استاپر پارکینگ چیست؟

استاپر پارکینگ

کار استاپر پارکینگ از مواد اولیه مختلفی با جنس لاستیک قابل بازیافت، بتن، پلاستیک قابل بازیافت با ویژگی های منحصر به فردی طراحی و تولید شده است که در بیشتر پارکینگ ساختمان های اداری و تجاری، مدارس، محل های پرتردد در گاراژها و.... مورد استفاده قرار می گیرد.

در تعریف کلی کار استاپر پارکینگ می توان گفت که یکی از تجهیزات پرکاربرد و مهم در زمینه ترافیک و از آیتم های کارآمد در میان انواع سایر تجهیزات پارکینگی به شمار می آید که آسیب رساندن به دیوارها و خودروها جلوگیری می کند.

در واقع نقش مهم این وسیله کاربردی جلوگیری و نگه داشتن سپر خودرو با دیوار و در عین حال ایجاد فاصله بین دو خودرو می باشد.

استاپرها با نام های دیگری هم چون: متوقف کننده خودرو، تقسیم کننده پارکینگ، نگهدارنده خودرو، استوپر لاستیکی خودرو، جدا کننده پارکینگ، شناخته شده است.

انواع کار استاپر پارکینگ

همان طور که در بالا به آن ذکر شد، کار استاپر پارکینگ از انواع مختلفی با سایزهای گوناگون تشکیل شده است که در ادامه به توضیح هر کدام از آنها می پردازیم:

• کار استاپر بتنی

کار استاپر بتنی در مقایسه با دیگر نمونه ها از وزن سنگینی برخوردار است و براساس سلیقه افراد انتخاب و خریداری می شود.

این مدل کار استاپر پارکینگی اگر در فضای داخلی نگهداری شود طول عمر بیشتری نسبت به قرار گیری در فضای بیرونی و تماس مستقیم با عناصر طبیعی که سایش را بیشتر می کند، خواهد داشت.

با وزن سنگینی که استاپر بتنی دارد، حمل و جابجایی آن به مراتب سخت تر خواهد بود و زمان تولید طولانی تری نسبت به دیگر مدل ها دارد.

• کار استاپر پلاستیکی

این مدل کار استاپر پارکینگی از وزن سبکی برخوردار است و قابلیت استفاده در فضای باز و بیرون را دارا می باشد.

این مدل به دلیل جنس پلاستیکی که دارد، اگر در مجاورت گرمای زیادی قرار گیرد، ذوب می شود، ولی با این حساب از ماندگاری بالایی برخوردار است.

• کار استاپر لاستیکی

بهترین نوع کار استاپر پارکینگ، مدل لاستیکی است که قابلیت استفاده در فضای داخلی و باز را با مقاومت بالایی را دارد و از انعطاف و عمر بالایی برخوردار است.

از ویژگی های خوب این مدل می توان به مقاومت بالا در برابر درجه حرارت بالا، رطوبت روغن، نور uv و... اشاره کرد و ماندگاری بسیار بالایی نسبت به دیگر مدل های کار استاپر لاستیکی دارا می باشد.

نصب و سازگاری کار استاپر های پارکینگی با محیط زیست

کار استاپر بتنی:  به دلیل وزن سنگینی که استاپر بتنی دارد، برای نصب به چندین نیروی انسانی و ماشین های مخصوص به همراه پیج و مهره ها و پوشش های محافظ فلزی نیاز می شود.

نصب و سازگاری کار استاپر های پارکینگی با محیط زیست

کار استاپر پلاستیکی: مدل استاپر پلاستیکی با چند پیچ و مهره به آسانی قابل نصب است و با مواد اولیه بازیافتی که دارد پس از مصرف به سادگی از محیط زیست حذف می شوند.

کار استاپر لاستیکی: آسان ترین نوع نصب را کار استاپر لاستیکی دارد که توسط یک نفر به آسانی قابل انجام است و از این مدل همانند استاپر پلاستیکی قابل بازیافت است و نه تنها به محیط زیست آسیب نمی رساند بلکه در حفظ آن نیز موثر می باشد.

برای نصب استاپر پارکینگ می توان از روش زیر پیروی کنید:

• در نظر گرفتن ابعاد خودرو و فاصله لاستیک ها

• انتخاب استاپرهای کوچک و صرفه جویی در هزینه ها

• ایجاد سوراخ های استاپر پارکینگ  با مته و اندازه گیری فاصله ها

• نصب رولپلاک ها در سوراخ قبل از سوراخ کردن

• استفاده از میخ های ده سانتی برای بستن به زمین

• استفاده از متر هنگام نصب کار استاپر پارکینگ

مزایای استفاده از کار استاپر پارکینگ

کار استاپر پارکینگ همانطور که در بالا به آن اشاره شد، از وسایل کاربردی و مهم تجهیزات پارکینگی است که در ادامه بیشتر با مزیت های آن آشنا می شویم:

جهت کم کردن سرعت خودرو و متوقف کردن آن استفاده می شود

• متریال های کار استاپر پارکینگ باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند که تحمل وزن خودروهای سنگین را داشته باشد

• کار استاپر پارکینگ از کیفیت خوبی برخوردار باشد که با عبور خودروهای سنگین، دچار آسیب و شکستگی نشوند

• چراغ های شب داشته باشد که مسیر برای رانندگان هنگام شب قابل تشخیص باشد و مسیر به درستی انتخاب کنند

• از قیمت معقولی برخوردار باشد و از شرکت معتبری خریداری شود

• براساس جاده و مسیرهای بزرگ اتوبان، در ابعاد و سایزهای مختلفی طراحی و تولید می شوند

• حمل و جابجایی آسان

• دارای رنگ های روشن جهت وضوح دید بیشتر رانندگان

• حداکثر استفاده از فضای داخل پارکینگ و تقسیم مساوی فضای پارکینگ

• برقراری و ایجاد نظم برای فضای پارکینگ و خصوصی کردن محل پارک

• قرار دادن خودروی شخصی در یک موقعیت مشخص بدون آسیب رساندن به خودرو یا دیوارهای داخلی و تجهیزات پارکینگ

رنگ های کار استاپر پارکینگ

از رنگ های مختلفی برای کار استاپرهای پارکینگی استفاده می کنند که در اینجا ما به آن اشاره میکنیم:

• زرد:  زرد یکی از رنگ های محبوب برای عابر پیاده و راننده است که برای هر دو جنس پلاستیک و لاستیک کاربرد دارد

• خاکستری سنتی: این رنگ برای بلوک های پلاستیکی استفاده می شود

• سفید: همانند خطوط پارکینگ برای یک نگاه مناسب است

• آبی: یکی از رنگ های رسمی و برای فضای در دسترس می باشد

قیمت کار استاپر پارکینگ

برای خرید کار استاپر پارکینگ باید ویژگی های انواع مدل های آن را مورد بررسی قرار دهید و متناسب با سلیقه و میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید، اقدام به خرید کنید.

اما به طور کلی به ترتیب هزینه بالای کار استاپر های پارکینگی، مدل پلاستیکی، مدل لاستیکی و بتنی می باشند.

سخن آخر

کار استاپر پارکینگ با توجه به ویژگی های مناسب و کاربردی که دارد، برای پیشگیری و جلوگیری از هر گونه آسیب به خودرو و دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد و نکته مهم، خرید از شرکت های معتبر و با اعتباری است که محصولات باکیفیتی را ارائه می کنند.

شرکت فرا ترافیک

شرکت فرا ترافیک با ارائه انواع تجهیزات ایمنی فردی، تجهیزات ایمنی آتشنشانی و تجهیزات ایمنی کارگاهی امنیت جانی و مالی و سطح ایمنی را بالا می برد و کیفیت تردد را افزایش می دهد.

ویژگی های برتر شرکت فرا ترافیک

شرکت فرا ترافیک با تکمیل 2500 پروژه موفق و بیش از 1500 مشتری ثابت توانسته است رضایت و اعتماد خریداران  در سراسر ایران را به خود جلب کند و تجربه خرید خوبی را برای هموطنان به ارمغان آورد.

از ویژگی های خوب این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

• تجهیزات ایمنی: بالا بردن سطح تجهیزات ایمنی (مالی، جانی) فردی، و کارگاهی ارائه می شود

• تجهیزات ترافیکی: انواع مدرن ترین و بهترین تجهیزات ترافیکی جهت کاهش تصادفات و خشارات های وارده ارائه می شود تا امنیت و کنترل عبور و مرور خودروها حفظ شود

تجهیزات پارکینگ: تولید کننده و ارائه دهنده تمامی لوازم و تجهیزات پارکینگ در بالاترین سطح کیفیت ممکن جهت زیبایی و ایمن سازی هرچه بیشتر پارکینگ

• قیمت مناسب محصولات: تضمین نازلترین قیمت محصولات و خدمات، با توجه به حذف تمامی واسطه ها و ارتباط مستقیم بین مشتری و تولید کننده

• کیفیت برتر محصولات: تمامی محصولات و خدمات ارائه شده توسط گروه تولیدی فرا ترافیک در بالاترین حد درجه کیفی ممکن در بازار قرار دارند

• پشتیبانی و خدمات: با توجه به ارتباط مستقیم با تولید کننده، تمامی محصولات دارای خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز هر گونه مشکل تولید می توانید از آن برخوردار شوید

هم چنین شرکت فرا ترافیک امکان بازدید و مشاوره رایگان در محل و پیشنهاد بهترین و مناسب ترین محصول را برای مشتریان خود فراهم می کند و جهت کسب رضایت هر چه بیشتر مشتریان، تحویل سفارشات در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و کارشناسان ما از طریق پل های ارتباطی ثبت شده در سایت ارتباط برقرار کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

گالری تصاویر مرتبط