جلیقه نارنجی چیست.

جلیقه نارنجی چیست.

جلیقه ایمنی شبرنگ یا همان جلیقه ی نارنجی وسیله و پوششی می باشد که بسیار درخشنده است و در شرایط مختلف امکان تشخیص را برای افراد به وجود می آورد. کاربرد اصلی جلیقه نارنجی در افزایش وضوح در دیده شدن می باشد. همچنین در برخی از کشور ها نیز افراد هنگام حضور در اعتراضات به منظور نشان دادن انتخاب هوشمندانه شان از جلیقه نارنجی یا همان جلیقه ایمنی استفاده می نمایند.

جلیقه نارنجی از چه ساخته می شود؟

جلیقه ایمنی یا همان جلیقه نارنجی معمولا از یک پارچه ی توری مانند یا ضد آب سبک با خاصیت فلوئورسنت ساخته می شود. همچنین در ساخت جلیقه نارنجی از نوار های درخشنده ای هم استفاده می شود تا دید افراد افزایش یابد. در ساخت جلیقه ی ایمنی معمولا آستین قرار داده نمی شود و همچنین در سایز بزرگ تولید می شوند تا به راحتی روی سایر لباس ها قابل استفاده باشند. معمولا بر روی سطح خارجی جلیقه نارنجی یک سری چسب نیز نصب می شود که به عنوان دکمه به کار می روند. همچنین نوعی پوشش وجود دارد که آستین دارد و از زیپ نیز در آن استفاده می شود. که این محصول دیگر جلیقه نارنجی یا ایمنی نمی باشد. اما باز هم با این نام شناخته می شود. نوعی از جلیقه ایمنی هم وجود دارد که برای نگه داری وسایل شخصی تعداد جیب زیپ دار بر روی آن تعبیه شده است.

رنگ جلیقه های ایمنی یا جلیقه نارنجی

جلیقه نارنجی

معمولا از رنگ های زرد، سبز و نارنجی برای ساخت جلیقه های ایمنی یا جلیقه ی نارنجی استفاده می شود که بسته به مشاغل رنگ انتخابی متفاوت خواهد بود. همچنین در تمامی جلیقه نارنجی های موجود در بازار بر روی سطح خارجی شان نوار های شبرنگ نصب شده است که این نوار ها خاصیت بازتاب نور به صورت 360 را دارند که از این طریق مقدار نور و روشنایی را در محیط های مختلف افزایش می دهند.

کاربرد جلیقه ی نارنجی در محیط های مختلف

جلیقه ی نارنجی یا همان جلیقه ی ایمنی در مشاغل مختلفی از جمله کارکنان راه آهن، کارگران بزرگ راه ها، کارگران فرودگاه ها و دیگر کارگرانی که در محیط های تاریک و در نزدیکی ماشین های در حال حرکت کار می کنند؛ کاربرد دارد. همچنین رفتگران شهرداری، سربازان وظیفه ی راهنمایی و رانندگی، پاکبانان، کارگران احداث جاده ها و کارگران پروژه های عمرانی نیز ملزم به استفاده از جلیقه ی نارنجی می باشند. شبرنگ موجود بر سطح خارجی جلیقه ی نارنجی تا 82 درصد می تواند باعث بازتاب نور محیط بشود که همین مورد تاثیر به سازایی در کاهش حوادث دارد.

حتی در مواردی پیشنهاد می شود که شکارچیان نیز از جلیقه ی نارنجی استفاده نمایند تا برای سایر شکارچیان قابل تشخیص باشند و مورد شلیک یک دیگر قرار نگیرند.

همچنین به دوچرخه سواران و موتور سواران نیز پیشنهاد می شود که برای کاهش حوادث و کم شدن آسیب ها از جلیقه نارنجی هنگام رانندگی استفاده نمایند.

نکات خرید جلیقه نارنجی

برای خرید جلیقه نارنجی باید به نکاتی پیش از خرید توجه نمود. از جمله این که رنگ جلیقه ی ایمنی در مکان ها ی مختلف و موقعیت مکانی های مختلف، متفاوت است و بسته به نیاز و هدفی که از استفاده از جلیقه نارنجی داریم باید رنگ محصول را انتخاب نماییم. همچنین از مواد اولیه ی متفاوت با کیفیت های گوناگون برای ساخت جلیقه ی نارنجی استفاده می شود که بدیهی است قیمت این محصول بسته به کیفیت آن متفاوت خواهد بود. همچنین برخی شرکت های تولید کننده ی جلیقه ی نارنجی بر روی این محصول شبرنگ نصب می کنند تا موجب افزایش دید در شب شود که این مزیت نیز باعث افزایش قیمت این محصول می شود. از طرفی پیش از خرید دقت نمایید که اگر قرار است جلیقه ی نارنجی در محیط های سر باز استفاده شود، نوع ضد آب آن را تهیه نمایید تا در شرایط خاص آب و هوایی چون بارندگی مشکلی به وجود نیاید و امکان استفاده از جلیقه نارنجی وجود داشته باشد.

کاربرد جلیقه ی نارنجی برای ماموران راهنمایی و رانندگی

ماموران راهنمایی و رانندگی به منظور حفظ سلامت خود و در معرض آسیب قرار نگرفتن ملزم به استفاده از جلیقه ی نارنجی می باشند که استفاده از این محصول باعث می شود که رانندگان متوجه حضور مامور راهنمایی و رانندگی در خیابان ها بشوند و در صورت نزدیکی به ماموران سرعت خود را کاهش دهند. همچنین استفاده از جلیقه ی نارنجی ضامن سلامت جسمی ماموران راهنمایی و رانندگی در شرایط خاص آب و هوایی چون بارش شدید بارش و تابش مستقیم نور خورشید می باشد. البته که مهم ترین کاربرد جلیقه ی نارنجی برای ماموران راهنمایی و رانندگی، همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد؛ در معرض دید قرار گرفتن ماموران برای رانندگان می باشد.

قیمت جلیقه ی نارنجی

 قیمت جلیقه نارنجی  همان طور که در بالا هم اشاره شد، تحت تاثی عوامل مختلفی چون کیفیت، سایز، خدمات پس از فروش، شرکت تولید کننده، داشتن یا نداشتن شبرنگ و ... می باشد. التبه این که این محصول در ایران تولید شده باشد یا وارداتی باشد نیز موضوعی است که بر قیمت ایم محصول بسیار تاثیر گذار است.

خرید جلیقه نارنجی از شرکت فرا ترافیک

شرکت فرا ترافیک با سال ها تجربه ای که در زمینه ی تولید و فروش تجهیزات ترافیکی  دارد، مدعی فروش و تولید با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین جلیقه نارنجی موجود در بازار است و افراد می توانند با خیالی آسوده اقدام به خرید انواع مختلف جلیقه ی نارنجی از این شرکت نمایند. همچنین از مزیت های خرید تجهیزات ترافیکی از شرکت فرا ترافیک می توان به ضمانت و خدمات پس از فروشی که برای محصولات این شرکت وجود دارد اشاره نمود که از این بابت مشتریان خرید ایمنی را تجربه می نمایند.

 

گالری تصاویر مرتبط