کاربرد تابلو ترافیکی چیست.

کاربرد تابلو ترافیکی چیست.

از سالیان دور با افزایش تعداد خودرو ها و همچنین بیشتر شدن سرعت حرکت آن ها در خیابان ها نیاز به بیان برخی مفاهیم در خیابان ها به رانندگان و عابران پیاده احساس شد. که به این منظور افراد و سازمان شروع به ابداع تابلو هایی تحت عنوان تابلو ترافیکی نمودند که از طریق آن بتوانند اشخاص را متوجه مفاهیم نمایند تا حد امکان از رخ داد حوادث و اتفاقات جلوگیری نمایند. امروزه تابلو ترافیکی گسترش یافته و انواع مختلفی از آن وجود دارد که با اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. ما در ادامه قصد معرفی انواع تابلو ترافیکی و بیان کاربرد هایشان را داریم. با ما همراه باشید.

کاربرد تابلو ترافیکی

کاربرد تابلو ترافیکی

تابلو ترافیکی همان طور که در بالا هم اشاره شد به منظور انتقال پیامی خاص در قالب یک نماد به کار می رود که در مکان های مختلفی از جمله خیابان، جاده، پارکینگ، مکان های عمومی و ... کاربرد دارد.

انواع تابلو ترافیکی

تابلو ترافیکی بسته به نوع و پیامی که منتقل می کنند و همچنین سایز و اندازه شان و همچنین این که به چه منظوری به کار می روند، انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی این مدل های مختلف می پردازیم:

  1. تابلو بازدارنده : تابلو بازدارنده دسته ای از تابلو ترافیکی می باشد که معمولا به صورت دایره ای شکل طراحی می شود که حاشیه ای قرمز رنگ دارد که همین موضوع باعث جلب توجه رانندگان می شود. تابلو بازدارنده دارای مفهوم حکم کردن است که در صورتی که رانندگان به آن توجه ننمایند، جریمه خواهند شد. از جمله تابلو بازدارنده می توان به تابلو بوق زدم ممنوع، سبقت ممنوع، ورود ممنوع و ... اشاره نمود.

  2. تابلو هشدار دهنده : تابلو های هشدار دهنده دسته ی دیگری از تابلو ترافیکی می باشند که معمولا رانندگان را از وجود خطرات احتمالی مطلع می سازند. طراحی تابلو هشدار دهنده به صورت مثلثی با حاشیه قرمز می باشد که از جمله تابلو های هشدار دهنده می توان به تابلو جاده باریک می شود، محل عبور عابر پیاده، دست انداز، جاده دو طرفه می شود و ... اشاره نمود.

  3. تابلو آگاهی دهنده : آخرین نوع تابلو ترافیکی تابلو های آگاهی دهنده می باشند که آگاهی و خبری را به مخاطب می دهند. تابلو آگاهی دهنده در شکل های مربع، دایره، مستطیل، 5 ضلعی تولید می شود و در رنگ های زرد، سبز، سفید، قهوه ای و آبی طراحی می شوند. تابلو های آگاهی دهنده معمولا در مکان هایی چون بیمارستان ها، هتل ها، ایستگاه اتوبوس، جایگاه سوخت و ... جهات آگاهی داد نصب می شوند.

جنس تابلو های ترافیکی

عمر مفید مصرفی تابلو های ترافیکی بسته به مواد اولیه ساخته شده از آن می باشد. معمولا تابلو ترافیکی عمری بین 10 الی 15 سال دارد مگر در مناطق خاص و با شرایط آب و هوایی ویژه. پس این جنس مواد اولیه به کار رفته در ساخت تابلو ترافیکی است که میزان عمر مفید این محصولات را مشخص می نماید.

استفاده از شبرنگ در تابلو ترافیکی

معمولا در طراحی و ساخت تابلو ترافیکی از شبرنگ استفاده می شود تا با نصب و قرار گیری آن ها در معابر، خیابان ها و جاده ها نور محیط افزایش یابد و از این طریق رانندگان در فضای ایمن تری از نظر روشنایی، رانندگی نمایند.

شرایط نصب تابلو ترافیکی

برای نصب تابلو ترافیکی شرایط و ضوابط خاصی وحود دارد که پیش از نصب باید به آن ها توجه نمود و آن را رعایت نمود. که این شرایط عبارت اند از:

  1. انتخاب محل نصب تابلو ترافیکی

  2. نحوه قرار گیری تابلو ترافیکی

  3. ارتفاع نصب تابلو ترافیکی

  4. جهت نصب تابلو ترافیکی

پس از بررسی و تعیین این عوامل می توانیم اقدام به نصب تابلو ترافیکی مورد نظرمان نماییم.

تعمیر و نگه داری تابلو ترافیکی

تابلو های ترافیکی به دلیل تغییر محل تابلو، پوسیدگی حرف ها و رنگ ها، کثیف شدن تابلو، خسارت به وسیله ی برخورد با وسایل نقلیه و ... ممکن است که با گذشت زمان دچار آسیب شوند که شهرداری ها وظیفه دارند که تابلو های خسارت دیده و معیوب را فورا جمع آوری نمایند و آن ها را تعمییر و تعویض نمایند و تابلو سالمی را جایگزین آن ها نمایند. همچنین شهرداری موظف به تمییز کردن تابلو های ترافیکی در بازه های زمانی ثابتی می باشد.

خرید تابلو ترافیکی

تابلو ترافیکی برای نیاز های متفاوتی کاربرد دارد که افراد بسته به نیازشان در مکان های مختلف خصوصی و عمومی می توانند اقدام به خرید تابلو ترافیکی نمایند. که در هنگام خرید باید به عواملی چون جنس محصول، کیفیت ساخت، سایز و اندازه، خدمات پس از فروش و ضمانت دقت نمود تا خرید مناسبی را تجربه نمایید.

قیمت تابلو ترافیکی

بدیهی است که مهم ترین عامل تاثیر گذار در قیمت تابلو ترافیکی جنس این محصول می باشد. از آن جایی که امکان سرقت تابلو ترافیکی نصب شده در جاده ها وجود دارد، تابلو های ترافیکی نصب شده در جاده ها معمولا از ورق گالوانیزه ی ضعیف ساخته می شوند که از قیمت پایینی برخوردار هستند. اما تابلو ترافیکی نصب شده در سطح شهر ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و معمولا از جنس آهن ساخته می شوند، از این رو قیمت بالاتر و طول عمر بیشتری نیز دارند.

تولید تابلو ترافیکی

تولید کننده های تابلو ترافیکی باید این محصولات را به صورت استاندارد بنا به عوامل موجود که در سطح جهانی بر سر آن ها توافق شده است، تولید نمایند. از جمله این عوامل می توان به سایز، رنگريال شکل و نماد تابلو ترافیکی اشاره نمود.

خرید تابلو ترافیکی از شرکت فرا ترافیک

شرکت فرا ترافیک که فعال در زمینه تولید و طراحی انواع تابلو ترافیکی است، سال ها تجربه در زمینه ی ساخت و فروش انواع تجهیزات ترافیکی دارد و تمام محصولات این شرکت از خدمات پس از فروش برخوردار می باشند که همین موضوع اثباتی بر کیفیت و جنس مناسب محصولات تولیدی این شرکت می باشد. مزیت خرید تابلو ترافیکی از شرکت فرا ترافیک در این می باشد که شما می توانید تابلو ترافیکی را به راحتی و بدون واسطه مستقیما از این شرکت تولید کننده تجهیزات ترافیکی تهیه نمایید و به این صورت خرید به صرفه تری را از نظر قیمت تجربه نمایید.

 

 

گالری تصاویر مرتبط